Klacht Zorg en Zekerheid: Zorg en zekerheid heeft contract met therapeut waar patient wordt opgelicht

M. Pinto

Hierbij dien ik een klacht in tegen Zorgverzekering Zorg en Zekerheid (Z.Z.)

Ben in april j.l. door huisarts doorgestuurd voor echo bij fysiotherapeut.

Op Google zocht ik'' Echo Fysio In Haarlem''. Direct kwam ik op de website van Fysio Haarlem.

Makkelijk te bereiken via whats app en werken op verschillende locaties. Ik zag dat de waarderweg 33 Haarlem het dichtste bij was.

Op de website staat vermeld contracten met alle verzekeraars. (zie bijlagen)

Voor de zekerheid vulde ik bij de website van Z.Z. mijn postcode in om te zien of dat wel echt zo was.

Inderdaad staat de waarderweg 33 erbij.

Ik nam contact op via whats app (zie bijlagen).

Aangezien er geen echo wordt gedaan op de Waarderweg werd ik door receptie ingepland op de Zuidertuindorpslaan.

Ik appte mijn verzekeringsgegevens door en vertelde dat dit een aanvullende verzekering is waarbij ik 9 Fysio behandelingen vergoedt krijg.

Na 2 behandelingen,(zonder echo want dat vond de therapeut niet nodig in mijn geval), kreeg ik een rekening van 122 euro !!!!

Z.Z. heeft slechts 22 euro vergoed omdat de therapeut niet gecontracteerd is. Mijn klacht werd afgedaan met : Kan ons niet schelen hoe u daar terecht bent

gekomen. Wij hebben geen contract met deze.

Hierbij stel ik Z.Z. aansprakelijk voor het feit een contract te hebben met een therapeut waarvan de receptie

mensen doorsluist naar niet gecontracteerde zorg. Zo wordt het voor een patient onmogelijk gecontracteerde zorg uit te zoeken.

Tevens stel ik Z.Z. aansprakelijk voor het feit een contract te hebben met een therapeut waarvan de website mensen voorliegt bij alle verzekeringen aangesloten te zijn.

Tevens stel ik Z.Z. aansprakelijk voor de nalatigheid van de receptie mij niet te vertellen, nadat ik mijn aanvullende verzekering doorgaf, niet voor vergoeding in aanmerking zou komen omdat men voor mij een afspraak regelde met een andere therapeut en niet die van de Waarderweg.

Omdat ik mij heb vergewist van gecontracteerde zorg , verwacht ik 100% vergoeding van Zorg en Zekerheid uit mijn aanvullende verzekering van 35 euro per maand.

Bijlagen

M. Pinto
    Mijn klacht is geplaatst op do 14-11-2019. Klachtenkompas mailde mij dat Zorg en Zekerheid meestal binnen 10 dagen reageert.
    M. Pinto
    Heb nog steeds geen bericht van zorgverzekering Zorg en Zekerheid ontvangen. Heb nu al voor de tweede keer bericht gekregen van de consumentenbond dat als ik niet reageer de klacht gesloten wordt. Dus bij deze reageer ik. Durf niet meer naar Fysio te gaan. Terwijl ik nog zou kunnen via mijn aanvullende verzekering. Als zelfs een afspraak maken met gecontracteerde zorg tot kosten voor de patient leidt waarom zijn we dan nog verzekerd ?
    Nog niets gehoord van Zorg en Zekerheid
    M. Pinto
    Via twitter heb ik gevraagd wanneer ik een antwoord zal krijgen op klachtenkompas. Zorg en Zekerheid antwoorde dat ze geen klacht van klachtenkompas hebben ontvangen. Ik heb de link gestuurd aan hun, het staat namelijk allemaal gewoon online. Dat valt niet te ontkennen
    M. Pinto
    inmiddels is het 12-12-2019 en nog steeds wacht ik op het in behandeling nemen van mijn fysio rekeningen die ik via gecontracteerde zorg van Zorg en Zekerheid heb gekregen.
    Graag uw reactie Zorg en Zekerheid
    kerst....en nog steeds geen reactie gehad van Zorg en Zekerheid
    niets gehoord nog
    M. Pinto
    Ik wacht nog op antwoord
    M. Pinto
    Ik wacht nog steeds op reactie
    M. Pinto
    Ik wacht nog op reactie op mijn klacht
    Graag openbare reactie

M. Pinto

Ook een klacht indienen over Zorg en Zekerheid?