Klacht Zorginstituut Nederland: Een Nederlandse Zorgverzekering bij een buitenlands arbeidscontract kan niet, maar volgens het Zorginstituut moet dat wel....

# 197656
AGHMB

Als piloot had ik in 2015 een arbeidsovereenkomst met een maatschappij in Turkije , ondanks dat mijn standplaats in Nederland was. Navraag bij verschillende Nederlandse zorgverzekeraars leverde op dat ik mij niet in NL kon verzekeren vanwege dit buitenlandse arbeidscontract. Ik heb mij toen verzekerd via de verzekeraar Oom, wat de meeste mensen in mijn situatie doen. Echter, het Zorginstituut Nederland (ZN) bleef hardnekkig volhouden dat ik mij in Nederland moest verzekeren. Dit heeft zelfs geresulteerd in een boete, die ik onder protest heb betaald. Inmiddels heb ik aantoonbaar gemaakt, middels een brief van de SVB aan een collega in dezelfde situatie, dat het inderdaad niet mogelijk is om een Nederlandse zorgverzekering af te sluiten wanneer er sprake is van een buitenlands dienstverband. Uiteraard heb ik nu al twee weken geen reactie van ZN ontvangen. Ik wil nu per omgaande mijn betaalde boete terug, met een vergoeding voor alle moeite en inspanning om hun werk uit te voeren.

Per omgaande restitutie van de betaalde boete, aangevuld met een vergoeding voor alle tijd en moeite die het mij heeft gekost om dit duidelijk te maken. Het is heel treurig dat het Zorginstituut Nederland niet op de hoogte is van de regels en wetgeving die zij dient te controleren.

Wij vinden dat Zorginstituut Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!