Klacht Zorginstituut Nederland: Seponering/vernietiging van resterende eindejaarrekening. CJIB/ZIN.

IREL1

Geachte mevrouw/mijnheer,

Middels dit schrijven wil ik graag dat u mij helpt met het volgende.

Sedert juni 2013 tot aan de 9e maand van j.l. ben ik bij CvZ thans Zorginst. Nederland hetend, aangemeld als 'wanbetaler'. Ten eerste ben ik nooit een wanbetaler geweest doch kon ik op een gegeven ogenblik mijn lasten (waaronder mijn premie) niet betalen inzake mijn ontslag toen en failliet van alles wat ik toen had.

Afijn. Nu is er tussen de genoemde periode door het ZIN te Amsterdam-ZO voorheen CvZ te Diemen de bestuursrechtelijke premie maandelijks aan mij toegeschreven doordat ik volgens hen een wanbetaler zou wezen. 1. een wanbetaler is iemand die het niet betalen wil en ik KON het niet betalen i.v.m. ontslag toen en geen inkomen dus.

Nu is er een hele boel aan hen - CJIB die de bedragen int, diverse betalingen overgemaakt vanuit mij. Doch wordt er zoals normaliter bij elke Nederland gebeurd een eindejaarsafrekening waarin dus staat beschreven wat men nog moet betalen.

Wat ik wil, is dat de restschuld die omgerekend €826,- niet door mij betaald wordt, want ik ben arm en heb geen cent om te makken. Dus eis ik dat ZIN/CJIB de restbetaling laat kwijtschelden, seponering van de zaak. Want ik ben failliet en kan gewoonweg de betaling niet betalen.

Er is al 1400,- ca aan betalingen overgemaakt aan het ZIN, dus wil ik begrip hiervoor en dat de overige wordt kwijtgescholden wat idealiter mogelijk is. Kreeg ik ook mee van de griffie van de RECHTBANK A'dam alsmede de Nationale Ombudsman & mijn zorgverzekeraar die zelf niks wil doen klaarblijkelijk. Agis welteverstaan.

Als men dit kwijtscheld, wat 100% van toepassing is op mijn situatie thans, dan ben ik blij en is het volledig opgelost! Ik ben nu gelukkig weer normaal verzekerd!

Wij vinden dat Zorginstituut Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!