Klacht Zorgtoeslag.nl: Misleidende dienstverlening van een site die op de overheid lijkt.

Verbaanac

Mijn zoon heeft zelf als 18 jarige de zorgtoeslag aangevraagd. De site van zorgtoeslag.nl verschijnt sneller in google dan die van de belastingdienst, waardoor hij dit formulier heeft gebruikt en vervolgens geconfronteerd wordt met een dienstverlening waar 39,50 voor afgeschreven wordt van zijn rekening. Helaas heeft hij zijn ouders niet tijdig hierover geïnformeerd, waardoor wij ook niet kritisch hebben meegekeken. De periode van 2 weken was verstreken voordat wij hier op hebben kunnen reageren.
Inmiddels hebben we het bedrag laten storneren en worden nu bestookt met aanmaningen en de dreiging van een incassobureau.
Op deze wijze verdient dit bedrijf veel geld aan onwetende jongeren die de eerste stappen zetten naar zelfstandige burgers en regelingen gaan treffen om een studie ed te regelen.

Meer voorlichting over deze misleidende praktijken en een waarschuwing dat dit soort bedrijven wel heel makkelijk geld verdienen voor een service die gratis te regelen is.
Helaas is dit ook een uitwas van een samenleving waarbij je veel digitale wijsheid en vaardigheden moet hebben om in aanmerking te komen voor allerlei toeslagen en waarbij de route welke je moet doorlopen volkomen niet transparant is.
Mijns inziens is dit ook een taak voor de overheid en de plaatselijke gemeenten.

In dit geval vraag ik om verschoond te blijven van allerlei brieven en blijvende restitutie van 39,50.

Verbaanac
    Geachte meneer, mevrouw,

U heeft mij na de klacht het aanbod gedaan om de aanmaningskosten te laten vervallen. Mijn standpunt is dat uw site door slimme socialmedia strategieen als eerste naar boven komt, zich presenteert als een officiele instantie en zich richt op pubers die de eerste stappen naar zelfstandigheid zetten en op deze manier misleid/verleid worden om via deze wijze de zorgtoeslag aan te vragen. Deze manier van handelen is mi niet fair en ik verzoek u hierbij vriendelijk om ontheffing van het bedrag van 39,95.

Ook een klacht indienen over Zorgtoeslag.nl?