Klacht Zorgtoeslag.nl: Misleidende site met incasso van wel liefst 29,50!

Amber

Ik ben zojuist sinds september 18 jaar geworden en heb dus recht op zorgtoeslag. Ik heb meteen op internet opgezocht hoe ik dit kon aanvragen en kwam bij Zorgtoeslag.nl terecht. Ik heb dit meteen toen ik 18 jaar werd aangevraagd en ik heb nergens zien staan dat het me geld zou kosten om het aan te vragen! Ik heb nergens gezien dat ik 29,50 moest betalen en dat dit ook nog eens automatisch werd afgeschreven van mijn rekening? Ik vind dat een bedrijf dat duidelijk moet laten blijken want op deze manier word je gewoon misleid door deze instantie die geld wil zien rollen. Toen ik dus deze aanvraag gedaan had kreeg ik een mail waarin stond dat mijn IBANnummer niet correct was, ik heb meteen een mail teruggestuurd en kreeg te horen dat ik binnen 13 weken antwoord zou krijgen. NOG steeds geen enkele waarschuwing of notitie waarin werd vermeld wanneer of dat er uberhaupt geld zou worden afgeschreven van mijn rekening. Ik wil dat er hier strikte maatregelen voor worden genomen!

Ik wil mijn 29,50 terug gestort hebben op mijn bankrekening. Ik vind dat het misleidend is van dit bedrijf om niet duidelijk te zijn over de automatische incasso. Als ik dat had gezien had ik natuurlijk totaal geen gebruik gemaakt van deze site maar was ik gewoon naar de Belasting zelf gestapt. Ik wil mijn geld terug en dat er duidelijker op de site komt te staan dat er 29,50 automatisch mag worden afgeschreven als je gebruik maakt van deze site.

Zorgtoeslag.nl
    Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.
    Zorgtoeslag.nl biedt een gemakkelijk alternatief om zorgtoeslag aan te vragen, te wijzigen of stop te zetten. Bij onze dienst is er geen DigiD-code benodigd en worden de gegevens gecontroleerd op mogelijke onjuistheden. Bovendien bieden wij de mogelijkheid tot ondersteuning en advies per telefoon en e-mail. Wij vermelden op de homepage dat wij een intermediair zijn. Bij het kopje ‘Wat is dit’ wordt uitgelegd wat onze dienstverlening als intermediair inhoudt en welke kosten hiermee zijn gemoeid. Onder het kopje ‘Veelgestelde vragen’ is bovenaan ook te lezen dat wij geen onderdeel van de Belastingdienst zijn. Ook wordt hier nogmaals uitgelegd wat Zorgtoeslag.nl als dienst aanbiedt.
    Na het invullen van het stappenplan vragen wij de aanvrager expliciet akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden, het feit dat wij de aanvraag indienen bij de belastingdienst en ook expliciet met het incasseren van de vergoeding.
    Wanneer hier niet mee akkoord wordt gegaan, krijgen wij absoluut geen gegevens binnen. Wordt hier wel mee akkoord gegaan, dan komt de aanvraag in ons systeem binnen en zal deze door ons worden gecontroleerd, verwerkt en ingediend. De aanvraag wordt via een beveiligde digitale koppeling met de Belastingdienst verzonden.
    Direct nadat u de aanvraag op onze website heeft ingediend, wordt er per e-mail een bevestiging verstuurd naar het e-mailadres zoals dat is opgegeven in de aanvraag. In deze bevestiging wordt nogmaals vermeld welke kosten er in rekening worden gebracht, alsmede het bestaan van de periode van 14 dagen waarbinnen kosteloos kan worden geannuleerd.Aangezien we in deze termijn geen bericht tot annuleren hebben ontvangen, is uw aanvraag verwerkt en ingediend. Daarmee is een dienst verleend waarvoor wij de verwerkingskosten niet kunnen kwijtschelden.
    Mocht u vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.
    Amber
    Ik heb hierbij geen bevestigingsemail ontvangen dus ook geen uiteindelijke bevestiging gegeven aan jullie als intermediair. Als ik geen bevestiging heb gegeven heb ik jullie als " intermediair" dus ook geen bevestiging gegeven dat jullie als verwerkingskosten geld automatisch mochten incasseren. Ik wil heel graag dat dit rechtgezet word want ik heb totaal niet om deze kosten gevraagd die mij nogmaals totaal niet zijn laten zien tijdens het gehele stappenplan.
    Zorgtoeslag.nl
    Geachte heer/mevrouw, De bevestigingsmail is een extra bevestiging van ons aan u. Nadat het stappenplan is doorlopen, de akkoorden zijn gegeven en er op de knop 'Indienen' is geklikt, wordt er ook in de internetbrowser een bevestiging gegeven. Na het stappenplan te hebben ingevuld is uw recht op zorgtoeslag berekend. Daarna heeft u akkoord gegeven voor het verwerken en indienen van uw aanvraag door Zorgtoeslag.nl, het incasseren van de verwerkingskosten en bent u akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden, waarna er nogmaals op de knop 'Indienen' is gedrukt. Hiermee heeft u ons de opdracht gegeven uw aanvraag te verzorgen, waarna wij binnen de annuleringstermijn van 14 dagen geen bericht hebben ontvangen tot annuleren. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
    Zorgtoeslag.nl

Ook een klacht indienen over Zorgtoeslag.nl?