Klacht Zorgtoeslag.nl: Misleidende website. Ongeautoriseerde incasso

Bart Heupers

Mijn zoon ging, omdat hij 18 zou worden, zorgtoeslag aanvragen. Na google search kwam hij bij zorgtoeslag.nl uit. Ervan uitgaande dat dit de belastingdienst was, net als toeslagen.nl vulde hij alles te goeder trouw in. Zes weken later wordt er 29.50 geincasseerd voor het aanvragen van de zorgtoeslag. Dan komen wij erachter dat zorgtoeslag.nl niet de belastingdienst is, maar een commercieel bedrijf dat onder het mom van aanvragen zorgtoeslag rekeningnummers verkrijgt om daar eenmalige incasso op toe te passen. Mij zoon heeft geen schriftelijke toestemming verleent voor incasso. Hij is ook nog minderjarig en mag dat nog niet. Als hij had geweten dat er kosten aan verbonden waren zou hij dit nooit gedaan hebben. Wij hebben de incasso later storneren, en zelf bij de belastingdienst zorgtoeslag aangevraagd, Dat was nog niet gebeurd.

Wij hopen verder niet meer lastig gevallen te worden door dit bedrijf, willen graag anderen waarschuwen hier niet in te trappen, en zou graag zien dat de website uit de lucht gaat. Ik wil graag dat de gegevens van mijn zoon uit uw bestanden verwijderd.

Zorgtoeslag.nl
    Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.
    Zorgtoeslag.nl biedt een gemakkelijk alternatief om zorgtoeslag aan te vragen, te wijzigen of stop te zetten. Bij onze dienst is er geen DigiD-code benodigd en worden de gegevens gecontroleerd op mogelijke onjuistheden. Bovendien bieden wij de mogelijkheid tot ondersteuning en advies per telefoon en e-mail.
    Wij vermelden op de homepage dat wij een intermediair zijn. Bij het kopje ‘Wat is dit’ wordt uitgelegd wat onze dienstverlening als intermediair inhoudt en welke kosten hiermee zijn gemoeid. Onder het kopje ‘Veelgestelde vragen’ is bovenaan ook te lezen dat wij geen onderdeel van de Belastingdienst zijn. Ook wordt hier nogmaals uitgelegd wat Zorgtoeslag.nl als dienst aanbiedt.
    Na het invullen van het stappenplan vragen wij de aanvrager expliciet akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden, het feit dat wij de aanvraag indienen bij de belastingdienst en ook expliciet met het incasseren van de vergoeding.
    Wanneer hier niet mee akkoord wordt gegaan, krijgen wij absoluut geen gegevens binnen. Wordt hier wel mee akkoord gegaan, dan komt de aanvraag in ons systeem binnen en zal deze door ons worden gecontroleerd, verwerkt en ingediend. De aanvraag wordt via een beveiligde digitale koppeling met de Belastingdienst verzonden.
    Direct nadat u de aanvraag op onze website heeft ingediend, wordt er per e-mail een bevestiging verstuurd naar het e-mailadres zoals dat is opgegeven in de aanvraag. In deze bevestiging wordt nogmaals vermeld welke kosten er in rekening worden gebracht, alsmede het bestaan van de periode van 14 dagen waarbinnen kosteloos kan worden geannuleerd.
    Deze aanvraag is op 17-10 gedaan. Op 1-11 is deze door ons gecontroleerd, verwerkt en ingediend. Op 24-11, dus ruim na het verlopen van de annuleringstermijn van 14 dagen, bereikte ons het bericht tot annuleren, wat op dat moment helaas niet meer mogelijk was.

Ook een klacht indienen over Zorgtoeslag.nl?