Klacht Zorgtoeslag.nl: Misleiding door de website van www.zorgtoeslag.nl

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 90579
Gebruiker
Misleiding dochter door zorgtoeslag.nl
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Identieke klacht als die van klager uit april 2014 betreffende het bedrijf Zorgtoeslag.nl
Er werd van mijn dochters rekening een bedrag afgeschreven wasrdoor mijn dochter erachter kwam dat zij niet met de Belastingdienst te maken had, maar met een particulier bedrijf. Ze heeft de betaling laten storneren. Men dreigt nu met boetes bij niet betaling.
Mijn dochter wil dat het bedrijf Zorgtoeslag.nl haar claim intrekt omdat zij misleidt is door de naam van het bedrijf.

De oplossing

De eis tot betaling die Zorgtoeslag.nl heeft gedaan jegens mijn dochter intrekken.

3 reacties

  1. Auteur
    Zorgtoeslag.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,
    Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.
    Zorgtoeslag.nl biedt een gemakkelijk alternatief om zorgtoeslag aan te vragen, te wijzigen of stop te zetten. Bij onze dienst is er geen DigiD-code benodigd en worden de gegevens gecontroleerd op mogelijke onjuistheden. Bovendien bieden wij de mogelijkheid tot ondersteuning en advies per telefoon en e-mail.
    Wij vermelden op de homepage dat wij een intermediair zijn. Bij het kopje ‘Wat is dit’ wordt uitgelegd wat onze dienstverlening als intermediair inhoudt en welke kosten hiermee zijn gemoeid. Onder het kopje ‘Veelgestelde vragen’ is bovenaan ook te lezen dat wij geen onderdeel van de Belastingdienst zijn. Ook wordt hier nogmaals uitgelegd wat Zorgtoeslag.nl als dienst aanbiedt.
    Na het invullen van het stappenplan vragen wij de aanvrager expliciet akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden, het feit dat wij de aanvraag indienen bij de belastingdienst en ook expliciet met het incasseren van de vergoeding.
    Wanneer hier niet mee akkoord wordt gegaan, krijgen wij absoluut geen gegevens binnen. Wordt hier wel mee akkoord gegaan, dan komt de aanvraag in ons systeem binnen en zal deze door ons worden gecontroleerd, verwerkt en ingediend. De aanvraag wordt via een beveiligde digitale koppeling met de Belastingdienst verzonden.
    Direct nadat u de aanvraag op onze website heeft ingediend, wordt er per e-mail een bevestiging verstuurd naar het e-mailadres zoals dat is opgegeven in de aanvraag. In deze bevestiging wordt nogmaals vermeld welke kosten er in rekening worden gebracht, alsmede het bestaan van de periode van 14 dagen waarbinnen kosteloos kan worden geannuleerd.
    Aangezien we in deze termijn geen bericht tot annuleren hebben ontvangen, is uw aanvraag verwerkt en ingediend. Daarmee is een dienst verleend waarvoor wij de verwerkingskosten niet kunnen kwijtschelden.
    Mocht u vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.
  2. Auteur
    Misleiding dochter door zorgtoeslag.nl
    Datum
    De door mij/mijn dochter gewenste oplossing, namelijk kwijtschelden van de nota, wordt -net zoals in een eerdere door mij aan Zorgtoeslag.nl gezonden mail- afgewezen middels bijgaande standaardmail.
    De tenaamstelling van de site, ondanks alle zg. 'waarschuwingen' dat het een commerciële en geen Belastingdienstsite is, blijft misleidend voor een middelbare school meisje (mijn dochter) van net 18 jaar.
    Het huidige misleidende naamgebruik zou door de rechter verboden moeten worden.
  3. Auteur
    Misleiding dochter door zorgtoeslag.nl
    Datum
    Wellicht is het standpunt van Zorgtoeslag.nl juridisch te verdedigen, moreel is het verwerpelijk en maakt men op misleidende wijze gebruik van argeloze gebruikers, i.c. mijn dochter van net 18 jaar die via Google op 'Zorgtoeslag' en dan op de website van dit bedrijf uitkomt en niet op de website van de Belastingdienst. Zojuist een verhoogde aanmaning ontvangen en het advies van de Consumentenbond om te betalen.Wat resteert is onmacht en woede. Bergen en dalen komen elkaar niet tegen, mensen wel!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Misleiding dochter door zorgtoeslag.nl
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Zorgtoeslag.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen