Klacht Zorgtoeslag.nl: teruggave van betaalde rekening voor tweeling die ook onwetend waren dat de zorgtoesalg ook gratis kon via belastingdienst

# 193351
Robby

2ling hebben beide onwetend zorgtoeslag aangevraagd bij zorgtoeslag. nl en beide moesten voor 1 november geld ontvangen hebben maar de belastingdienst wist niet eens de rekening nummers van deze 2 dames.
had al eerder gebeld met zorgtoeslag.nl om dat geld terug te vragen maar enigste wat ze wilden doen . was kwijtschelding van de aanmaningskosten.
aangezien er geen geld is gestort door de belastingdienst. is de zorgtoeslag.nl in diensten tekortgeschoten en wil ik mijn geld terug voor de rekening die ik voor de 2ling betaald heb

Geld retourneren totaal 79,00 euro
vanwege in gebreke blijven van verdiensten er is geen geld gestort door de belastingdienst vaar 1 november , heb zelf met de belastingdies gebeld , de bankrekening nummers waren niet bekend bij de belastingdienst

Zorgtoeslag.nl
    Geachte,

Bedankt voor uw bericht. Helaas is het intermediairs niet toegestaan om in de aanvraag het rekeningnummer voor de uitbetaling van een toeslag mee te sturen. Dit is enkele jaren geleden aangepast door de Belastingdienst om er zeker van te zijn dat de toeslag enkel en alleen aan de aanvrager kan worden uitbetaald. Daarom is het zo dat als aanvrager nog niet bekend is bij de Belastingdienst vanuit een andere toeslag of aangifte voor de inkomstenbelasting, het rekeningnummer de eerste maal door de aanvrager zelf bevestigd dient te worden.

Wij vermelden bovenstaande op onze website en in de bevestigingsmail. In onze e-mail sturen wij ook het formulier mee waarmee het rekeningnummer aan de Belastingdienst kan worden opgegeven. Wanneer dit wordt gedaan na ontvangst van onze e-mail kan de eerste betaling gelijk plaatsvinden zodra de aanvraag is verwerkt.

We betreuren het dat deze gang van zaken over het hoofd is gezien, maar wijzen erop dat hierover bij het doen van de aanvraag is geïnformeerd en dat wij zelfs het formulier hebben meegestuurd. Wij zijn daarom van mening dat er geen sprake kan zijn van een onvolledige dienstverlening van onze kant.

Overigens is het zo dat bij het later ontvangen van het rekeningnummer door de Belastingdienst, alle tot dat moment gereserveerde betalingen alsnog met terugwerkende kracht aan aanvrager worden uitbetaald. Er wordt dus geen toeslag misgelopen hierdoor.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Zorgtoeslag.nl
    Robby
    1 : Ze waren 17 jaar oud op moment van aanvraag en niet door de ouders gemachtigd.
    2: Ze hadden volgens zeggen de rekeningnummers van hun bankrekening doorgegeven en wij zijn in het rood gaan staan door dat wij alles moesten voor schieten .
    3: Persoonlijk vind ik dat er gevraagd moet worden of ze 18 zijn . en dat er anders niet door gegaan mag worden . net als sex sites.
    Dus de site schiet tekort. en daarom wil ik dat geld terug

Ook een klacht indienen over Zorgtoeslag.nl?