Klacht Zorgtoeslag.nl: Zorgtoeslag.nl heeft misleidende website en levert een onnodige dienst

Eric H.

Mijn zoon heeft zorgtoeslag aangevraagd. Door slimme Google SEO komt zorgtoeslag.nl hoger in de zoekresultaten dan de Belastingdienst. Nu heeft hij een rekening gekregen van €39,50 voor de bemiddeling die zorgtoeslag.nl heeft gedaan. Er is echt geen toegevoegde waarde aan deze dienst. Zorgtoeslag aanvragen via de Belastingdienst is niet moeilijk dus de dienst die Zorgtoeslag levert is onnodig, ongewenst en veel te duur. Na wat rondkijken op het internet bleek dat het eerst nog €29,50 was, dus de prijs is ook behoorlijk omhoog gegaan voor een service die volgens mij niet meer handelingen vereist dan voorheen.

Ik zou graag zien dat diensten zoals deze in de schijnwerpers komen te staan zodat iedereen geattendeerd wordt op het misleidende karakter van diensten zoals deze. Hier is iemand die snel rijk wordt met een dienst die te duur en overbodig is. Slim? Misschien, maar niet kosher.

Zorgtoeslag.nl

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.

Zorgtoeslag.nl is een intermediair op het gebied van het aanvragen, wijzigen of stopzetten van de zorgtoeslag. Wij zijn dus geen onderdeel van de Belastingdienst, maar werken als een online belastingadviseur, gespecialiseerd in de zorgtoeslag. Dit vermelden we op onze homepage, onder het kopje bij de Veelgestelde Vragen en in de bevestiging die wij per e-mail versturen.

Wij helpen mensen bij het berekenen van de zorgtoeslag. Daarvoor kan gratis en geheel vrijblijvend een proefberekening worden gemaakt door het stappenplan in te vullen. Daarna kan er desgewenst gebruik worden gemaakt van onze dienstverlening, waarmee u uw aanvraag, wijziging of stopzetting tegen eenmalige kosten door ons laat controleren, verwerken en indienen.

Een van de voordelen van deze dienstverlening is het achterwege laten van de Digid-code. Deze is voor veel mensen een doorn in het oog en kan zelfs een reden zijn om toeslag te laten liggen. Wij zijn als intermediair bekend bij de Belastingdienst en hebben geen Digid nodig omdat wij onze eigen, beveiligde digitale verbinding met de Belastingdienst hebben.

Daarnaast controleren wij alle aanvragen, wijzigingen en stopzettingen en nemen wij wanneer nodig contact op met de aanvrager. Daardoor gaat u een zo passend mogelijke toeslag ontvangen, wat een groot verschil is met het aanvragen bij de Belastingdienst. Die haalt onjuistheden namelijk pas achteraf uit de aanvraag, waardoor u geconfronteerd kunt worden met onplezierige terugbetalingen.

Ook zorgen wij ervoor dat u niet te weinig toeslag aanvraagt. Het komt heel vaak voor dat wij er na controle van een aanvraag achter komen dat er recht is op een hoger bedrag aan toeslag. Doordat wij dit corrigeren kan dit tientallen tot honderden euro’s aan toeslag extra opleveren, waardoor u de verwerkingskosten gelijk hebt terugverdiend. De Belastingdienst doet dit niet voor u, waardoor u mogelijk toeslag misloopt.

Wanneer u na de gratis proefberekening ervoor kiest om uw aanvraag, wijziging of stopzetting door ons te laten behandelen, dan vragen wij hiervoor twee expliciete akkoorden waarmee u ons opdracht geeft om uw aanvraag, wijziging of stopzetting te verwerken, en waarmee u ons machtigt om de eenmalige verwerkingskosten van € 39,50 na verlening van de dienst te incasseren. Worden één of beide akkoorden niet verleend, dan krijgen wij geen gegevens binnen en zullen wij geen dienst aan u verlenen.

Geeft u ons opdracht om uw aanvraag, wijziging of stopzetting te behandelen, dan bevestigen wij dit direct op de website. Ook sturen wij daarvan gelijk een bevestiging naar het opgegeven e-mailadres. Daarin vermelden wij, net zoals op de website, dat u vanaf dat moment 14 dagen de tijd hebt om kosteloos en zonder opgaaf van reden te annuleren. Na verloop van deze termijn verwerken wij uw aanvraag, wijziging of stopzetting en dienen wij deze in bij de Belastingdienst, waarmee onze dienst is geleverd. Het betreft een éénmalige dienst, waarvoor wij éénmalig € 39,50 in rekening brengen.

Zorgtoeslag.nl

Eric H.
    Als ik nou een service zou aanbieden en mensen zijn er niet blij mee, voelen dat de service opgedrongen is, dan zou ik zeggen restitutie. Wat heb je er nou aan dat je constant met mensen in de clinch ligt. Dat is slecht voor klandizie. Het gaat hier om een student, geen geld, en vervolgens wordt er ook nog een standaard antwoord gegeven.
    Wij willen uw service niet, en waren in de veronderstelling dat het slechts een proefberekening was. Ik blijf bij mijn punt dat het misleidend is. En dan een schandalig tarief van €39,50 vragen. Maak er €19,50 van en het wordt geloofwaardig. Maar voor de geautomatiseerde handeling van het doorgeven aan de belasting is €39,50 geldklopperij.

Een ontevreden klant.

Ook een klacht indienen over Zorgtoeslag.nl?