Klacht Zusje: Onvriendelijk restaurant voor mensen met afwijkende eetgewoonte

Ed

Donderdagavond 5 april, ben ik met 6 collega’ s naar Zusje Uden getogen om gezellig samen te eten. Na binnenkomst ontdekte ik dat Zusje werk met een concept. Omdat ik bijzondere eetgewoontes heb vanwege een maagoperatie, (Gastric sleeve) besloot ik een medewerker daarover aan te spreken. Ze verwees naar de manager. Ik heb uitgelegd dat ik hooguit 2 kleine gerechtjes eet vanwege mijn situatie en dat € 28,80 dan wel vrij duur is. Het antwoord was dat je bij Zusje betaalt voor de gezelligheid en de entourage en dat het niet uitmaakt of je weinig of veel eet. Dat was landelijk zo vastgesteld!!

Er was dus niets te regelen voor mij. Ik heb geantwoord dat ik in dat geval geen gebruik wilde maken van de maaltijd bij Zusje. Ik heb dus de hele avond niets gegeten en toegekeken hoe mijn collega’s dat wel deden. De gezelligheid, die er overigens wel was, hebben we in het geheel zelf georganiseerd. Ik kom zelf uit Nijmegen en eet met enige regelmaat in een van de vele restaurants die Nijmegen kent. Ik heb nooit niet eerder meegemaakt dat mijn huidige eetgewoonte een probleem is.

Zusje zal ik in de toekomst overslaan. We waren erg verbaasd dat de manager niet in staat bleek te zijn om mij een passende oplossing te bieden. Het bedienend personeel was trouwens ook erg verbaasd en verontwaardigd over deze situatie.
De bediening was overigens hartelijk, vriendelijk en prettig. Voor de terugreis naar Nijmegen rond 22.30 uur heb ik een kroketje uit de muur getrokken.

Erg jammer, ik heb geen fijne avond gehad!!
Na melding bij de landelijke Zusje moest ik na bijna 3 weken zelf om een antwoord vragen. Als reactie daarop ben ik vandaag gebeld door een jongedame. Het enige wat ze me kon melden is dat deze werkwijze landelijk zo vastgesteld is. Dat heeft ze nog 4 keer herhaald. Geen enkele emphatie. Ze zei dat ik toch de hele avond ook steeds een beetje eten van de veelheid aan gerechtjes kon eten? Dat gaat dus juist niet. Die boodschap wil maar niet aankomen.
Groet, Ed.

Zeker als je met een grotere groep komt, vind ik dat je een oplossing moet regelen als een van de gasten vraagt om een aanpassing. Als ik met 2 personen was gekomen hadden we wel een ander restaurant bezocht. Het afdoen met: 'dit is landelijk beleid' vind ik echt een dooddoener. Als de manager had gezegd: ik snap je probleem, ik reken voor jou € 10,- of €15,- was er niets aan de hand geweest. Het gaat mij niet om het geld. Ik ben niet uit op een compensatie. Mijn avond is verpest en ook die van mij collega's.

Wij vinden dat Zusje hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Zusje?