Wij vinden dat Zwembadenwebshop.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Zwembadenwebshop.nl: Belazerd door webwinkel
Details
Klacht
In Augustus kocht ik bij ZwembadenWebshop.nl een waterpomp voor €44.95. Ik dacht dat deze pomp geschikt was voor het kleine zwembad dat ik in mijn tuin heb en waar mijn dochter in rondspartelt.Toen ik de pomp ontving heb ik de handleiding gelezen en begreep ik hieruit dat de pomp niet geschikt was voor het doel waarvoor ik hem had aangeschaft.
Derhalve heb ik de voorwaarden er op nageslagen om de pomp terug te sturen en conform de richtlijnen meteen een email gestuurd naar de webshop met het verzoek deze te retourneren en instructies om dit op een juiste manier te doen. Ik stuurde mijn email in het Engels en kreeg alle antwoorden terug in het Nederlands.
Confirm Nederlandse wetgeving kan ik een artikel terugsturen binnen 14 dagen na aanschaf zonder reden van opgaaf. De vertegenwoordiger van ZwembadenWeshop.nl, dhr. Bastin van Oers, schijnt deze regel niet te kennen of niet te willen kennen en startte een bizarre emailwisseling.
Allereerst vroeg hij mij in een email wat er niet goed was aan de pomp en hoe ik dat uitgetest had.
Uit beleefdheid heb ik gereageerd dat deze pomp gewoon werkte maar dat ik een verkeerde keuze had gemaakt. De pomp die ik had kgekocht is een filterpomp terwijl ik een pomp nodig heb om alleen het water uit het bad te pompen.
In nog geen 10 minuten kreeg ik een email terug dat ik om die reden het artikel niet kon ruilen. Hij gaf daarbij verder een beschrijving dat ik nog steeds de pomp wel kon gebruiken om het bad leeg te pompen via een uitgaande slang. Ook gaf hij te kennen dat er in de omschrijving van de pomp duidelijk had gestaan wat de werking van de pomp was en dat derhalve er geen misverstand kon bestaan....
Om van het gedoe af te zijn besloot ik zijn raad dan maar op te volgen en het te proberen door via een uitgaande slang het water weg te pompen. Ook nu zonder succes, het waterlevel is gewoon te laag en het apparaat is niet geschikt voor zo’n kinderbad.
Ik heb opnieuw dezelfde dag ( allemail is gewisseld op 27 Augustus jongstleden) een mail gestuurd dat ik het op zijn advies nogmaal had geprobeerd, ditmaal mbv de uitgaande slang maar dat een en ander niet werkt omdat het waterniveau te laag is. Tevens wees ik nu dhr van Oers erop dat ik weet heb van de Nederlandse Wetgeving en van het feit dat je het artikel binnen 14 dagen kunt retourneren zonder opgaaf van redenen. Ik heb in deze email Zwembaden Webshop hun eigen condities mbt de Zichtstermijn / herroepingsrecht geplakt en ook aangegeven dat ik lid ben van de consumentenbond.
Tot mijn stomme verbazing ontving ik meteen daarop opnieuw een email dat ik gelijk had met betrekking tot het herroepingsrecht echter dat dat in mijn geval niet meer op gaat omdat ik de pomp (notabene op zijn aandringen omdat hij een en ander al niet wou terugnemen) had gebruikt.
Opnieuw legt hij de schuld bij mij....’ Zoals al aangegeven kunnen wij er niets aan doen dat u een verkeerde pomp heeft aangeschaft. Alles staat er duidelijk bij vermeld hier kan geen misverstand over ontstaan’
Wel geeft hij nog een andere optie nl het aanschaffen van een dompelpomp van €234 waarop ik dan een korting van €20 zou krijgen.....
Ik heb na deze laatste email de consumentbond benaderd en op hun advies de pomp en en een brief met verzoek om teruggave aangetekend verstuurd naar ZwembadenWebshop en vervolgens niets meer van hun vernomen. Zowel mijn geld als de pomp hebben zij nu in hun bezit en ik heb er geen woorden voor hoe belazerd ik mij voel door deze webshop.
Gewenste oplossing
Geld terugBedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.