Klacht Zwitserleven: Geen antwoord op een herhaald verzoek om informatie over inhouding prive pensieonfonds

ajlansink

Ik heb in middels drie keer een verzoek ingediend (eenmaal schriftelijk, tweemaal via email) over de mijns inziens te hoge inhouding voor een overlijdensrisico premie op een privé pensioenfonds (inmiddels ruim 22% van het saldo) .
Behalve een automatische ontvangstbevestiging van het verzoek komt er geen reactie binnen de door Zwitserleven zelf gehanteerde beantwoordingstermijnen.

Het gaat de laatste twee jaar om een absurd hoog bedrag dat ook niet conform de in polis aangegeven premie tarieven).

1) Duidelijkheid over de berekeningen achter de inhouding en waarom deze wijken van de in de polis aangegeven premietarieven
2) Restitutie van de m.i. teveel betaalde bedragen

Zwitserleven
    Beste meneer Lansink,
    Vervelend dat u behalve de standaardbevestiging nog geen reactie van ons heeft ontvangen. Ik heb het voor u nagekeken. Uw vraag is bij de verkeerde afdeling beland. Ik heb er nu voor gezorgd dat uw vraag bij de juiste afdeling in behandeling is genomen. Helaas heeft deze afdeling een achterstand en daardoor een reactietermijn van ongeveer 6 weken. Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Dat kan via telefoon 020-3478894 of e-mail webcare@zwitserleven.nl. Met vriendelijke groet, Webcare Team.
    ajlansink
    De klacht is niet afgehandeld. Er is alleen (opnieuw voor de vierde keer) ) extra tijd geclaimd voor het beantwoording van mijn vraag.
    Waarschijnlijk is zo voldaan aan de procedure rond het klachtenkompas maar er is niets gebeurd.
    Als Zwitserleven dit nu netjes had willen afhandelen hadden ze mijn vraag na zoveel pogingen vooraan in de wachtrij gelegd in plaats van weer 6-8 weken vertraging.