Klacht Zwitserleven: woekerpolis van zwitserleven, verborgen kosten: schade 32k

roos

in 2000 werd ons een zogen Leven hypotheek verkocht, dit bleek een hypotheek waaraan verpand een woekerpolis. Zowel in de offerte als de originele polis van de verzekeraar werden afspraken gemaakt, die - zo bleek later - niet zijn nagekomen. Er werden kosten verzwegen. daarnaast was er sprake van allerlei bijzondere effecten, zoals inteer- hefboom- fata morgana- crasheffect. in de offerte noch de polis is daar niet over gesproken. we spraken af, dat tot 2010 80 % van de inleg werd belegd, en daarna zelfs 95%. in jaaroverzichten werd niet uitgelegd wat er gebeurde,vermeld werd slechts waarde kapitaal. Er was voor ons geen enkele reden om aan te nemen dat Zwitserleven en de tussenpersoon niet deden wat we hadden afgesproken. Gealarmeerd door mediaberichten en na veel recherce- en rekenwerk,zijn we tot de slotsom gekomen dat we voor ruim 32k zijn bedrogen, bestolen en opgelicht. Het 3tal wat destijds deze constructie verkocht : tussenpersoon Van der Colk/Lussenburg, Albank en Zwitserleven

-onze 32k terug van Zwitserleven
-een forse boete voor tussenpersoon
-kwijtschelden boete rente door hypotheekverstrekker ivm gedwongen oversluiting hypotheek

Zwitserleven
    Goedemiddag,Vervelend om te lezen dat u ontevreden over ons bent. Wij hebben uw klacht in behandeling. Uiterlijk 3 oktober 2014 kunt u een reactie van ons verwachten.Heeft u in de tussentijd nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groet,Team Webcare
    roos
    Wij willen graag asap ons teveel betaalde geld terug.
    Zwitserleven
    Goedemiddag,
    Op 2 oktober heeft u van ons een brief ontvangen als reactie op uw klacht. Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact met ons op via webcare@zwitserleven.nl.Met vriendelijke groet,
    Team Webcare
    roos
    helaas, eerst wijst u alles nadrukkelijk af, dan wordt er een fooi geboden van maar liefst 450 euro, maar dan moeten we onze mond houden en doen we afstand van al onze rechten. Daar trappen wij niet in ! het is heel simpel, er zijn afspraken gemaakt in onze polis, en daar heeft u zich niet aan gehouden. Over kosten is al helemaal niet gesproken. niet in de offerte noch in de polis.
    roos
    er is niets afgehandeld. Echter, op 3 november jl. is Reaal gedagvaard als derde verzekeraar door de stichting woekerpolis ! In ons specifieke geval (wij hebben een vordering van 32000 euro en een fooi van 450 euro afgewezen) heeft Reaal tot 9 november de tijd om te schikken; daarna gaat het dossier door naar de geschillencommissie. De geschillen commissie wacht de uitspraak tegen Nationale N. af die in december wordt verwacht ivm jurisprudentie die er dan komt. Reaal, betaal nu maar gewoon !