Vragen rondom het account

Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam kwijt

Vraag een nieuw wachtwoord en/of gebruikersnaam aan via wachtwoord vergeten.

Ik logde in met mijn Facebook-account. Hoe kan ik nu inloggen?

Het is niet meer mogelijk om met een Facebookaccount in te loggen. Je kan wel een nieuw wachtwoord aanvragen met het e-mailadres dat is gekoppeld aan jouw Facebookaccount. Er wordt dan een nieuw account voor je aangemaakt.

Inloggegevens of profiel aanpassen.

Log in en ga naar Mijn gegevens om je inloggegevens aan te passen. Om je profiel aan te passen ga je naar Mijn online profiel.

Account of profiel verwijderen

Neem contact op met de klantenservice van de Consumentenbond; 070 445 45 45. Alleen bereikbaar op werkdagen. Of stuur een bericht via het contactformulier.

Je woont in het buitenland

Op dit moment hebben wij nog geen voorziening voor personen in het buitenland. Het account dient gekoppeld te zijn aan een adres in Nederland.

Vragen rondom het afhandelen van klacht

Hoe werkt Klachtenkompas.nl?

Je start met het plaatsen van een klacht over een bedrijf. Klachtenkompas.nl stuurt jouw klacht per e-mail door naar het bedrijf waar je een klacht over hebt. Bij het indienen van de klacht dien je je te houden aan de gebruikersvoorwaarden.

Wat is een actief bedrijf?

Een actief bedrijf staat bij ons te boek als een bedrijf dat reageert op klachten. Je kan dus een antwoord op jouw klacht verwachten.

Wat is een inactief bedrijf?

Deelname van bedrijven is vrijblijvend. Het kan helaas voorkomen dat er niet wordt gereageerd op jouw klacht. Je klacht wordt wel gepubliceerd en bij het bedrijf onder de aandacht gebracht via het bij ons bekende e-mailadres.

Wat is een nieuw bedrijf?

Er is sprake van een nieuw bedrijf als er voor het eerst een klacht binnenkomt. Dit bedrijf wordt beoordeeld door het team van Klachtenkompas.nl en mag – na goedkeuring - een uitnodiging verwachten om te reageren op jouw klacht. Pas na de goedkeuring wordt jouw klacht zichtbaar op de website.

Wat is de maximale looptijd van een klacht?

Na elke reactie van bedrijf of consument wordt de looptijd met 10 dagen verlengd. Bij het uitblijven van een reactie wordt de klacht gesloten. Je kan dan niet meer reageren.

Hoe kan ik mijn klacht verwijderen?

Je kan een klacht verwijderen via de dialoogpagina van de klacht. Je dient hiervoor wel ingelogd te zijn.